" H παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Kράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Eλλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες."
Άρθρο 16, παράγραφος 2 του Ελληνικού Συντάγματος

Κυριακή 10 Δεκεμβρίου 2017

Σχόλιο με αφορμή τις προκλητικές θέσεις του π.Βασιλείου Θερμού για την ομοφυλοφιλία. Το σχόλιο μας.

Τα πράγματα είναι απλά.
Αν ο π.Θερμός και κάθε Θερμός, θέλει να εξαγγείλει μια δική του θρησκεία με τις δικές της θέσεις, κανείς δεν του το απαγορεύει. 


Όταν κάποιοι όμως φοράνε ράσα 
(όταν τα φοράνε τέλος πάντων, γιατί τελευταία ένα σωρό ιερωμένοι τα "αποφεύγουν", όπως αποφεύγουν και τα μακρυά γένια και τα μακρυά μαλλιά - δεν πάει η εμφάνιση αυτή με τα κυριλέ κουστουμάκια τους, τους δυσκολεύουν και λίγο στις βραδινές τους εξόδους ή στις διακοπές τους σε εξωτικά μέρη),
οφείλουν να αποδέχονται όσα πρεσβεύει το σχήμα τους.

ΑΡΚΕΤΑ.


Το "ράσο" στις μέρες μας , δυστυχώς λειτουργεί ως ένας καλός τρόπος -πέρα από τον σταθερό μισθό- ανέλιξης.
Χωρίς το ράσο, αμφιβάλλουμε αν θα τους έδινε κανείς σημασία.
Ομάδα εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός"


Ακολουθεί το πολύ καλό σχόλιο (δημοσιεύθηκε εδώ):


«Νυν τα ανήκουστα ηκούσθη»

Παρακολούθησα σήμερα τη συνέντευξη του π. Βασιλείου Θερμού σχετικά με την ομοφυλοφιλία στην εκπομπή της ΕΤ2 «Στα άκρα» της Βίκυς Φλέσσα στις 14 Οκτωβρίου 2017 και ομολογώ ότι απογοητεύτηκα.


Είχα για τον άνθρωπο αυτόν πολύ καλή γνώμη. Είχα διαβάσει άρθρα και σχόλιά του πάνω σε ζητήματα λειτουργικής και βρήκα σωστές και ενδιαφέρουσες τις απόψεις του. Ήρθε όμως η συνέντευξή του αυτή για την ομοφυλοφιλία, με αφορμή την κυκλοφορία του βιβλίου του «Έλξη και πάθος», και ανέτρεψε παντελώς την πολύ καλή γνώμη που είχα σχηματίσει για το πρόσωπό του.


Πρώτη απογοήτευση: ο π. Βασίλειος Θερμός είναι θεολόγος και ψυχίατρος, καθηγητής στην Ανώτατη Εκκλησιαστική Σχολή Αθηνών, στην οποία φοιτούν κληρικοί ή υποψήφιοι κληρικοί. Στο τρέιλερ της εκπομπής αναγραφόταν βέβαια μόνο η ιδιότητα του ψυχίατρου. Και όντως μίλησε σχεδόν μόνο ως ψυχίατρος και ελάχιστα ως θεολόγος. Δεν παύει όμως να είναι και θεολόγος και πρεσβύτερος της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Θα περίμενα στην εκπομπή αυτή να τοποθετηθεί υπεύθυνα ως εκκλησιαστικό πρόσωπο και όχι ως ουδέτερος ψυχίατρος απέναντι στο ζήτημα των ομοφυλόφιλων. Περιορίστηκε δυστυχώς σε στατιστικά δεδομένα, σε μεθοδολογικά προβλήματα και σε έρευνες που διεξήχθησαν , που κατά τη δική του ομολογία προέρχονται στην πλειονότητά τους από ομοφυλόφιλους. Παρουσίασε τη μία ή την άλλη άποψη και απέφυγε επιμελώς να λάβει υπεύθυνη θέση.


Δεύτερη απογοήτευση: με όσα ανέφερε αμνήστευσε σχεδόν την ομοφυλοφιλία. Αντέκρουσε το επιχείρημα ότι οι ομοφυλόφιλοι δεν είναι ικανοί να έχουν σταθερή σχέση αγάπης μεταξύ τους, και ότι έχουν αναπτύξει πολλές φορές φιλικότερο σύνδεσμο με τον Χριστό από ετεροφυλόφιλους. Ισχυρίστηκε ότι η ομοφυλοφιλία δεν εντάσσεται στα πάθη με την πνευματική έννοια του όρου, όπως π.χ. «της υπέρμετρης σαρκικότητας, της οργής, του φθόνου».


Τρίτη απογοήτευση η άποψη που εξέφρασε και εγγίζει τα όρια αίρεσης ότι η καταδικαστική στάση πατέρων της Εκκλησίας και του Αποστόλου Παύλου «εκφράζει αντιλήψεις της εποχής». Θέτει δηλαδή
εν αμφιβόλω το αιώνιο κύρος της Αγ. Γραφής, που απορρίπτει απερίφραστα την ομοφυλοφιλία. Το μόνο που δεν τίθεται εν αμφιβόλω είναι ο δικός του ορθολογισμός.


Τέταρτη απογοήτευση: Ανέφερε «η ζωή έχει ανάγκη από ποικιλία», στην οποία εννοείται ότι όλοι είναι αναγκαίοι. Χρησιμοποίησε μάλιστα, για να κατοχυρώσει την άποψή του, το παράδειγμα του Αγ. Μάξιμου του Ομολογητή ότι το ίδιο νερό μεταβάλλεται στο ένα λουλούδι σε κόκκινο χρώμα, στο άλλο σε μπλε και στο άλλο σε άσπρο. Ούτε λίγο ούτε πολύ, με όσα ανέφερε, παρουσίασε τον Άγιο Μάξιμο να αποδέχεται τη ομοφυλοφιλία.
Καλύτερο συνήγορο υπεράσπισης στον εκκλησιαστικό χώρο δεν θα μπορούσαν να αναζητήσουν και να βρουν οι ομοφυλόφιλοι από τον π. Βασίλειο. Διάβασα και τα σχόλια των καταξιωμένων ομότιμων Καθηγητών της Ιατρικής Σχολής Θεσσαλονίκης κ. κ. Κουντουρά και Καρακατσάνη. Τι να πει κανείς; Αντί να υπερασπιστεί ο ιερέας και θεολόγος τις απόψεις της Εκκλησίας, τις υπερασπίζονται Καθηγητές της Ιατρικής! Και είναι ο ιερέας αυτός και θεολόγος ένας πολύ ικανός άνθρωπος. Είναι κρίμα να χρησιμοποιεί τις ικανότητές του, για να ικανοποιεί κοσμικά ακροατήρια.
Αναμένω διόρθωση απόψεων, π. Βασίλειε, προκειμένω να ξανακερδίσετε την εκτίμηση που σας είχα. Ευελπιστώ και την εκτίμηση πολλών άλλων που σκέφτονται παρόμοια με εμένα.


6 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

«Τρίτη απογοήτευση η άποψη που εξέφρασε και εγγίζει τα όρια αίρεσης ότι η καταδικαστική στάση πατέρων της Εκκλησίας και του Αποστόλου Παύλου «εκφράζει αντιλήψεις της εποχής»

Δεν αγγίζει τα όρια της αίρεσης αγαπητέ.
Τα έχει ξεπεράσει και έγινε δημόσια βλάσφημος.
Εαν είναι δυνατόν αυτόν τον εκπρόσωπο τύπου του Σατανά να τον αποκαλείτε ιερέα.
Ο Θεός στα Σόδομα μας έδειξε την απόφαση που πήρε επι του θέματος.
Τι λένε οι κανόνες για τον κληρικό που θα κηρύξει δημόσια αίρεση, πολλώ δε μάλλον βλασφημία;;
Το ζήτημα είναι: ποιος να τον καθαιρέσει;
Οι επίσκοποι που είναι χειρότεροι;
...αλλά μ΄αυτά θ’ ασχολούμαστε τώρα;

ΥΣ
Ο Πατροκοσμάς προφήτευσε:
οι κληρικοί θα γίνουν οι χειρότεροι [ Σοδομίτες παιδεραστές ]
και οι ασεβέστεροι [ οικουμενιστές ]

+Ιερομόναχος Γρηγόριος Ζιώγος

GeorGRE είπε...

Δεν υπάρχει σύζευξη μεταξύ των γνωστών διδασκάλων της παγκόσμιας ψυχολογίας και της Ορθόδοξης πατερικης διδασκαλίας. Σε πλήθος θεμάτων έχουν εκ διαμέτρου διαφορετική άποψη Η πατέντα του π Βασιλείου να ενωθούν αυτά δεν πρόκειται να δουλέψει.

Δεν καταλαβαίνει ότι οι απόψεις του για τα θέματα αυτά δεν μας ενδιαφέρουν; Γιατί; Μα γιατί δεν θα έπρεπε να έχει άποψη. Εάν ήθελε να έχει άποψη ας μην γινόταν ιερέας και τότε ως καθηγητής ψυχολογίας μπορούσε να αερολογεί όσο θέλει. Από τη στιγμή που είναι ιερέας αυτό που θέλουμε είναι να μεταδίδει το λόγο της Αληθείας ακραιφνής χωρίς προσωπικές αλχημείες. Δεν αλλάζει ούτε κεραία από αυτά που επιθυμεί να "διορθώσει".

Ανώνυμος είπε...

Κάποιες από τις "προσωπικότητες" που παρήλασαν κατά καιρούς από την "ποιοτικότατη" εκπομή "ΣΤΑ ΑΚΡΑ" της κας Φλέσσα, η οποία, κατά τα άλλα, παρουσίασε στην πρωτεύουσα το βιβλίο "ΕΛΞΗ ΚΑΙ ΠΑΘΟΣ" : π.Φιλόθεος Φάρος, Χρυσόστομος Σταμούλης, Δ.Καραγιάννης ,Μίμης Ανδρουλάκης, Πάνος Νικολόπουλος...
https://www.youtube.com/watch?v=7JwCMJLx42M: η επιεικώς κατάπτυστη εκπομπή με τον π.Φιλόθεο Φάρο να συνηγορεί με ευτελέστατα "επιχειρήματα" υπέρ των προγαμιαίων σχέσεων.
Κατά τα άλλα η εκπομπή της κας Φλέσσα αποτεελί "εξαίρεση και όαση" κατά τον π.Βασίλειο Θερμό, όπως δήλωσε στην αρχή της επίμαχης εκπομπής(βλέπε εδώ https://www.youtube.com/watch?v=XkKhJFONuUA) απευθυνόμενος στην κα Φλέσσα...
Λ.Ν.

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

Η απάντηση μας στο βίντεο του π.Φάρου:
"π. Φιλόθεος Φάρος: περί πορνείας, προγαμιαίων σχέσεων, νομικισμού κ.λπ."

1) Κατ' αρχήν πολύ ωραίο κουρεματάκι και πολύ ωραία βαμμένο μαλλί. Προτείνουμε την επόμενη φορά να επιλέξει και ένα κομψό, μοντέρνο επώνυμο κουστούμι. Το ράσο είναι καλός τρόπος ώστε κάποιος να ανελιχθεί επαγγελματικά (ποιος θα τον άκουγε αν δεν φορούσε ράσο;).Πλέον δεν του χρειάζεται.
2) Αν του περισσέψει λίγος χρόνος του π.Φάρου, ας διαβάσει και την Καινή Διαθήκη, να δει τι λέει για την πορνεία, για την ομοφυλοφιλία κλπ. Να δει πως πάει ο άνθρωπος στον παράδεισο.
3) Είναι η πρώτη φορά που ιερέας (ρασοφόρος για να κυριολεκτούμε) εσκεμμένα λέει ότι οι προγαμιαίες σχέσεις ΔΕΝ είναι πορνεία (άρα ΔΕΝ είναι αμαρτία). Δικαίωμα του. Με την προϋπόθεση να το υπογράψει ως δική του θρησκεία.
4) Αφού δεν θεωρεί αμαρτία την πορνεία και την ομοφυλοφιλία, ας προτρέψει να γίνουν πόρνες η γυναίκα και η κόρη του και ομοφυλόφιλος ο γιός του. Εκτός αν δικαιολογεί δικές του "αμαρτίες" (μήπως έτσι εξηγείται που ένα σωρό δεσποτάδες τον προσκαλούν να μιλήσει..)
5) 'Ολες αυτές οι ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ του απόψεις, δεν έχουν καμία σχέση με το ευαγγέλιο. Είναι σαν να βγαίνει ένας κομμουνιστής και να ισχυρίζεται ότι τάχα ο Μαρξ και οι άλλοι θεωρητικοί είναι κατά της βίας και των σφαγών για να επιβληθεί η κομμουνιστική επανάσταση. ή ότι είναι κατά της επανάστασης.
6) Εντύπωση προκαλεί η προβολή από τα κατευθυνόμενα κρατικά ΜΜΕ τέτοιων ΜΗ ορθόδοξων θέσεων. Ας μας δείξει ποιοι και ποιες πατέρες πόρνευαν και ήταν ομοφυλόφιλοι. Όσοι ήταν, η εκκλησία μας τους τιμά ΟΧΙ για το πάθος τους αλλά επειδή το ξεπέρασαν. Για την ΜΕΤΑΝΟΙΑ τους. Αλλά τέτοιες λέξεις: αμαρτία, μετάνοια, εξομολόγηση δεν τις συνηθίζουν τέτοιοι ρασοφόροι.

Unknown είπε...

Θα μηλισω για προτη φορα .Δεν θα παρω αδεια κανενος για να εκφρασω την αποψη μου για αυτα τα θεματα. Την αποψη που ακουω απο απλο κοσμο,απο μεγαλους ανθροπους (δεν χρειαζετα να ναι μορφομενοι)στα σχολεια, νοσοκομεια ,πλατειες.Οπως τα πολλα μικρα παιδια ειχα μια αγνη πιστη στο θεο χωρις
υποκρισια ,ψεματα ,συμφεροντα, και παραμενει μονο στον θεο και προς το παρων σε κανενα ιερεα .Αυτα που εβλεπα και ακουγα δεν ειταν λιγα και ειναι αλιθεια και πραγματικοτητα.Πρωτον ,κανενας δεν θελει και δεν ευχεται σε αλους να γινει πορνη η γυναικα η κορη και ομοφυλόφιλος ο γιός. Οσο και να το κουκουλωνεις προγαμιαίες σχέσεις υπαρχουν και στις γυναικες και στους αντρες και στα παιδια .Ουτε ξερετε ποιος θα παει στο παραδισο,αυτος που εχει προγαμιαίες σχέσει η ο ιερεας που δεν ιεχε ποτε και απλωνει χερια παραβιαζοντας τους κανονες, και τον λογο που βγαζει στη εκκλησια¨καθε κυριακη
Λιπον το δευτερο΄΄δεν με ενδιαφερει αν ο ιερεας εχει ωραιο κουρεματακη, μοντερνω κοστουμη και αλα κουτσομπολια, ακομα δεν με ενδιαφερει αν ειχε η δεν ειχε προγαμιαίες σχέσει .Αυτο που με ενδιαφερει και θα ενδιαφερει το καθε ατομο ειναι .Να θελει να συ νεχισει το εργο του Χριστου, πολυ απλα να αγαπαει τον ανθρωπο και οχι το χρημα ,να δεχεται τους ανθροπους με προβληματα και οχι να τους διοχνει για να εχει την ησυχια στο παλατι που εχτισε , να αγονιζετε,
να τραβαει την νεολαια κοντα στην εκκλησια με καποιο προτοποριακο τροπο και οχι με καταπιεση και εκφοβισμο( δεν νιστεψεις, δεν εξομολογηθεις, θα πας στη κολαση, δεν περνανε σε κανεναν γινοντε απο αγαπη απο μονο τους) Εαν δεν το καταλαβαουν αυτο απλα θα μινουν
μονη τους. Σαν μια επιχειρηση μονο το Πασχα και Χριστουγεννα.

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

1) Οσο και να το κουκουλωνεις προγαμιαίες σχέσεις υπαρχουν και στις γυναικες και στους αντρες και στα παιδια .
αμαρτία υπάρχει. Και επειδή υπάρχει τι σημαίνει; Θα την "νομιμοποιήσουμε"; Μα ο Χριστός μας ζήτησε να ανέβουμε ψηλά, να κοιτάμε προς τον Θεό, να μην μένουμε κολλημένοι στα πάθη που μας αιχμαλωτίζουν.


2) Ουτε ξερετε ποιος θα παει στο παραδισο,αυτος που εχει προγαμιαίες σχέσει η ο ιερεας που
Το ότι υπάρχουν ιερείς παραδόπιστοι, κλέφτες, κλπ, δεν απαλλάσει την προσωπική ευθύνη καθενός για τα λάθη του.

3) ...να δεχεται τους ανθροπους με προβληματα και οχι να τους διοχνει
Να δέχετι τους ανθρώπους βοηθώντας τους να απαλλαχθούν από τα πάθη; Βοηθώντας τους πνευματικά; Παλεύοντας με νηστεία, προσευχή, μετάνοιες κλπ; Ή λέγοντας τους ψέμματα, αποφεύγοντας να μιλήσουν για την φθορά που επιφέρει η αμαρτία στον άνθρωπο;
Φυσικά και θα πρέπει να δέχεται τον άνθρωπο, ως πρόσωπο, να το αγαπάει, αλλά όχι να "αποποινικοποιεί" το λάθος.
Ο Χριστός ήρθε να μας καλέσει στην Ουράνια Βασιλεία του.

4) να τραβαει την νεολαια κοντα στην εκκλησια με καποιο προτοποριακο τροπο και οχι με καταπιεση και εκφοβισμο
Κάθε πρωτοποριακός τρόπος είναι ευπρόσδεκτος, αρκεί να μην διαστρέφει την αλήθεια. Αν λες ότι δεν είναι αμαρτία το ένα, δεν είναι αμαρτία το άλλο κλπ, για να μαζέψεις κόσμος, τότε μπορείς να φτιάξεις μια δική σου θρησκεία με ότι κανόνες θέλεις.

Δημοσίευση σχολίου

Δεν επιτρέπονται σχόλια που συκοφαντούν κάποιο πρόσωπο, που περιέχουν υβριστικούς χαρακτηρισμούς κλπ.

Προσωρινά ενεργοποιήθηκε η προ-έγκριση επειδή υπήρξαν κρούσματα προσβλητικής συμπεριφοράς και οφείλουμε να διαφυλάξουμε την αξιοπρέπεια του ιστολογίου μας.
Για τον ίδιο λόγο λόγο ενεργοποιήσαμε να σχολιάζουμε μόνον όσοι έχουν προφίλ.

Γράψτε το σχόλιό σας και απλά περιμένετε λίγες ώρες μέχρι να το δείτε δημοσιευμένο.

Σχόλιο που τηρούν στοιχειώδη κανόνες ευπρέπειας είναι αυτονόητο ότι αποτελούν αφορμή διαλόγου και ουδέποτε θα λογοκριθούν.

Ανώνυμα σχόλια που επαναλαμβάνουν συνεχώς τα ίδια χωρίς να προσθέτουν κάτι στην συζήτηση ενδέχεται να διαγραφούν για την διαφύλαξη της ποιότητας. Τα σχόλια δεν είναι πεδίο στείρας αντιπαράθεσης αλλά προβληματισμού και γόνιμου διαλόγου.